DUNIA KUCING-KUCING KAMI

Laman web ini dicipta untuk menyatakan rasa sayang kami terhadap adik-adik `baru' dalam rumah kami...

05 December 2008

DATIN SAERAH YANG GEBU, YANG HARUM...

WAH-WAH... si gebu ini bukan main berlagak lagi petang ini sebaik sahaja Kak Long bawa dia balik dari Klinik Dr Shidah di Seksyen 6, Shah Alam. Dia punya berlagak... siap dengan bulu-bulu kembang, menyendeng-nyendeng pada paha abah!

Dia baru saja balik dari grooming - huh, terbang duit mama RM95. Tapi kami puas hati, Dr Shidah memang buat grooming dengan baik sekali - siap dengan trim celah-celah jari tangan dan kaki, repair bulu tengkuk, repair bulu kat anu (bontot) tu, potong kuku, buang tahi telinga dan bagi ubat telinga. Ini juga termasuk ubat kutu, ubat bius dan stay overnight semalaman lengkap dengan makan dan minumnya.

Apabila sampai saja ke rumah, dia macam mamai sikit... tercangak-cangak. Maklumlah sehari semalam tidur di klinik. Bila Datin Saerah sampai saja ke rumah, semua yang ada berkerumun. Si Belang terutamanya, tercium-cium muncung, bontot dan ekor si pompuan itu... wangi agaknya... Lagilah dia berlagak, siap diherdiknya si Belang. Kesian si Belang... (Belang tak perlu ke klinik untuk grooming, bila mandi sekejap je dah kering...!)

Kucing-kucing di rumahnya tidak selalu pergi grooming melainkan ada problem. Biasanya kalau bulu dah bergumpal banyak bawah perut/dada/celah kangkang. Kalau yang boleh dibersihkan sendiri kami akan bersihkan sendiri... tapi Datin Saerah ni super garang... mama takut kena cakar. Dulu sekali dah pernah kena, berdarah-darah tangan mama.

Dusty, Datuk Karim, Milla, Manja, Ari dengan Bella biasanya mama grooming sendiri saja. Jimat duit.


Belang merajuk dan tertidur selepas kena sembur dengan Datin Saerah... Belang dah besar panjang sekarang ni... dah pandai cari mak we!

2 Comments:

  • At December 5, 2008 at 7:53 AM , Blogger FareeNi said...

    cantiknya bulu datin saerah.. murah jugak ye dr tu caj akak.. dah biasa ke buat kat dia? kucing² akak semua dah 'kasi' ke? skrg ni damak bukan main bising lagi kalau malam. nak tido pun susah.. nak mengawan la tuh. comot dah bagi, ntah apa lagi damak nak. ada petua x supaya damak x bising?

     
  • At December 13, 2008 at 10:55 PM , Blogger DUNIA KUCING KAMI said...

    Laini;
    Kenapa payah nak masuk rumah Laini, lama akak tunggu tak boleh buka.... huhuhu...

    Tentang Datin Saerah punya kos grooming tu boleh dikatakan murahlah sebab Dr Shidah tahu kami ada banyak kucing dan beri diskaun... kalau mereka duduk Hotel Dr Shidah pun turut diberi diskaun.

    Kucing-kucing akak yang betina semua dah kena kasi. Yang jantan yang belum kena kasi hanya Belang dengan Debab sebab mereka street cats, jadi tak kisahlah.

    Petua Damak tak bising? Payah tu sebab dia nak mak we... Tapi biasanya tak lama, habis musim mengawan dia (dalam dua minggu) dia okeylah tu. Tapi akan jadi balik dalm musim mengawan akan datang... sebulan kemudian.

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home