DUNIA KUCING-KUCING KAMI

Laman web ini dicipta untuk menyatakan rasa sayang kami terhadap adik-adik `baru' dalam rumah kami...

30 November 2008

CIK BELLA HIDUNG BERBULU



Inilah Cik Bella yang kami maksudkan. Hidungnya amatlah hodoh. Sudahlah tak ada batang hidung, ada pulak bulu-bulu di hidungnya. Oleh kerana ada bulu di hidungnya, jadi tumpuan mata kanandan mata kirinya tidak seperti kucing biasa - pandangan matanya agak terlindung.

Jadi jika Cik Bella ingin memandang objek di kiri, dengan badannya sekali akan berpusing. Begitu juga bila hendak memandang objek sebelah kanan. Ada kenan kot masa mak dia mengandungkan dia dulu..

Cik Bella ni problem sikit. Walaupun dia dengan Cik Milla pendatang di rumah ini, tapi Cik Milla lebih cerdik, lebih kenal tempat berak kencing. Bagi Cik Bella ni, dia main buang je... tapi biasanya di tempat yang samalah, di sebelah pintu bilik air. Itu agak problem sikit bagi Kak Lira...

8 Comments:

  • At November 30, 2008 at 11:07 PM , Blogger mOlliE said...

    erm,,biase la tu...tempat baru..hehe..susah jugak ek...kitten saye pon nakal..asal keluar dr kotak,,dorg kencing merata2,,biasenye kat bucu2 la..sebalik pintu...aduh!

     
  • At December 1, 2008 at 8:59 AM , Blogger FareeNi said...

    hidung dia berbulu la.. tapi still cute! dia lambat nak blajar kot... kak sri, email ape erk? nak invite..

     
  • At December 3, 2008 at 12:32 AM , Blogger DUNIA KUCING KAMI said...

    Aduh Mollie, cantik gebunya adik beradik yang sedang menyusu tu... geramnya. Sekarang ni dah besar mana? Dah berapa bulan. Sure tengah nakal tu!

     
  • At December 3, 2008 at 12:36 AM , Blogger DUNIA KUCING KAMI said...

    Laini; emel akak: anis_khalilah90@yahoo.com - amboi sudah pasang guard ya... semoga Laini sihat sejahtera sentiasa di sisi keluarga.

     
  • At December 3, 2008 at 10:47 AM , Blogger mOlliE said...

    hai kak sri..dorg tu baru masuk sebulan 2 hari..aduh! nakal yang amat!! kalau dikurung, nanti menjerit minta dilepaskan..sekarang tak berapa sihat..mata bengkak, tatau la sebab ape..dah ke klinik 2 kali..tapi same jugak..:(

    p/s: port baru dorang sume bawah katil..mogok tanak masuk dlm cage..hehehe

     
  • At December 4, 2008 at 10:52 AM , Blogger Nurul said...

    hehe..cumil la bella..kak sri, klip la bulu2 di keliling mata dia..bagi senang nampak... :D

     
  • At December 4, 2008 at 9:50 PM , Blogger DUNIA KUCING KAMI said...

    Mollie;
    Mata dia orang sakit tu... kalau bawa ke klinik doktor ada ubat drop - cepat baik. Bimbang menyangkit pada yang lain pulak.
    Biasanya memang mulut dia orang bising bila kena kurung, tapi buat tak layan je... lama-lama senyap la tu.

     
  • At December 4, 2008 at 9:51 PM , Blogger DUNIA KUCING KAMI said...

    Nurul,
    Akak cuba juga nak gunting, buang. Tapi kena cakar - sejak tu biarkan sajalah... lagipun sebab tak lepas bebas luar rumah jadi tak risaulah pasal dia susah nak tengok kiri kanan tu. Kalau tak nanti musuh serang kiri, dia serang kanan, hahahaha....!

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home